Wednesday, September 9, 2009

maaf....

assalammualaikum....

maaf. itu yang saya mahu katakan terlebih dahulu. maaf kerana lama membiarkan blog ini tak terusik. saya agak sibuk dengan jadual saya sebagai pelajar. namun itu bukanlah alasan untuk saya untuk tidak mengupdate blog kesayangan saya ini. bukan. cuma sejak akhir2 ini saya sering fikirkan mengenai diri saya. kekuatan saya. kelemahan saya. kekurangan dan kelebihan saya.

saya kenang semula di saat saya dan sahabat saya mahu menubuhkan blog ini. kami sama2 katakan bahawa blog ini tujuannya untuk menolong golongan remaja. menolong golongan remaja dalam mengharungi dugaan dan cabaran di usia remaja ini. menolong menyelesaikan masalah mereka. dan macam2 lagilah. kami ketawa bersama mengenangkan matlamat kami itu.

saya yang pada mulanya menyangkan saya cukup kuat untuk semua itu, menawarkan diri untuk menjadikan 'motivator'. saay sangka saya sudah cukup baik, sudah cukup layah untuk semau itu. kerana pada kiraan sudah banyak saya lalui dalam hidup saya. atas sebab itu saya banyak membebel di sini.

namun sekarang, saya banyak menikirkan siapa 'saya'? adakah apa yang lalui adalah cukup untuk apa yang saya dan sahabat saya prjuangkan selama ini? adalah apa yang saya alami selama ini cukup untuk mengatakan bahawa saya faham setiap kehendak semua remaja di luap sana? dan yang paling baik, siapa 'saya' untuk menegur anda semua? siapa 'saya' jika saya masih lagi khilaf? masih lagi melakukan perkara yang saya sendiri tidak berkenan.

selesia solat, saya sering berdoa semoga ALLAh kuatkan hati saya. kuatkan diri saya semoga saya tak tergoda dengan kemanisan dunia. masih berpegang teguh dengan niat saya untuk menolong remaja seusia saya. sekarang, tangisan sering menjadi peneman saya usai solat. saya sering menangis mengenangkan saya tidaklah terlalu baik. mengenangkang saya seperti tidak layak untuk terus menasihati orang lain, jika diri saya masih tiada perubahan.

tangisan saya, saya simpan. saya sedar, saya bukanlah gadis yang terlalu baik. jika ada yang mengenali saya, tahulah siapa 'saya'. malunya saya. teramat malu. saya malu kepada diri saya.

saya masih lagi ingin membantu. tapi saya sedar, saya harus membantu diri saya terlebih dahulu. saya harus betulkan diri saya dahulu sebelum saya mahu membetulkan orang lain.

saya sedar, saya hanyalah insan biasa. yang tak dapat lari dari melakukan kesilapan. tak dapat mengelak dari bisikan godaan dunia. jika penulisan saya tak dapat membantu orang lain, saya ambil ini sebagai membantu diri saya. pendinding diri saya. saya takut saya akan terus hanyut di buai keindahan dunia.

kepada ALLAH saya mengadu akan kekurangan diri. kelemahan diri saya yang nyata. kerana kepada DIA lah yang paling layak. biar air mata saya mengalir. jika itu dapat menenangkan hati saya. dan saya akan terus berdoa semoga saya tidak hanyut di dunia ini.

akhir sekali,hanya satu yang ingin saya katakan. maaf.

SALAM RAMADAN....
SNA....

2 crazies:

Twilight's Chapter 7 said...
This comment has been removed by the author.
Twilight's Chapter 7 said...

Sry remove... hmm, saya suka baca blog awak.. lately saya ada prob n saya ngaku saya ada wat dosa.. sy sgt nyesal cuz hanyut dgn kemanisan dunia spt yg awak katakan.. im nt dat bad.. cuma sy x tau nape sy buat benda 2.. yg ble dikira dosa besar even benda kecik...

Im nt a gud muslim.. tp sy suda sedar n sy try brubah(since last 2 yrs)... tp lately saya ada wat dosa yg x pnah sy buat...

well, truskn mmberi nasihat... even awak rasa awak x layak tapi apa salahnya kalau awak sdarkn owg laen n dlm masa yg sama sdarkan diri awak...

LoL